Fastighet med slambrunn?

Nästa år kommer du att kunna få ett SMS en tid innan innan slambilen planerar att komma hem till dig!

Funktionen syftar till att du ska kunna planera inför besöket, och till exempel snöröja eller flytta på saker så att tömningen kan genomföras enkelt.

För att få ett sms behöver du gå in på Mina sidor och registrera ditt mobiltelefonnummer där.
Just nu arbetar vi på flera sätt med slamtömningarna. För att förbättra arbetsmiljön för våra chaufförer behöver vi din hjälp med att minska antalet långa slangdragningar och tunga lock. Vi är tacksamma om du ser över din anläggning och kontrollerar om det går att göra förbättringar.

Från och med nästa år förändras våra avgifter gällande slamtömningar. En avgift för tungt lock (över 15 kg), slangdragning över 20 m och extra tömning kommer att tas ut. Dessutom kan vi komma att ta ut en avgift om slambrunnen inte är tillgänglig när vi kommer för att tömma. Du hittar alla våra avgifter på vår hemsida.
För att bättre kunna planera våra körningar kommer alla kunder att läggas in på en turlista med förbestämda hämtningsintervall. Läs mer i våra, samt kommunens, föreskrifter på vår hemsida. Du kan även fortsättningsvis kontakta oss och beställa en extra tömning även om du har ett fast hämtningsintervall.

För att minska vår miljöpåverkan och förbättra funktionen i våra kunders brunnar kommer vi att införa ett nytt tömningssätt. Det innebär att det fasta slammet sugs ur medan kvarvarande vatten lämnas i brunnen. Detta gynnar brunnens funktion samtidigt som våra transporter minskar. Mindre vatten i slammet är också bra vid behandlingen i reningsverket och bidrar till en minskad kemikalieanvändning.
Det ändrade hämtningssättet påverkar intehämtningsintervallet från din brunn.

För att samla in våra kunders kontaktuppgifter skickas just nu följande brev hem till samtliga kunder med slambrunn. Sms-utskicken beräknas starta senare under hösten.

BACK